REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO SPORTOWYCEL.PL
Niniejszy Regulamin (zwany dalej „Regulaminem”) określa ogólne zasady sprzedaży towarów oraz zasady działania sklepu internetowego Sportowycel.pl (zwanego dalej: „Sklepem Internetowym”), składania zamówień na Towary dostępne w Sklepie Internetowym, dostarczanie zakupionych Towarów, sposobów płatności cen sprzedaży Towarów oraz możliwości odstąpienia od umowy i zasady i sposób składania reklamacji, a ponadto zasady rejestracji na Wydarzenia Sportowe organizowane przez Sprzedawcę. Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu Sportowym, zasady wyłaniania zwycięzców Wydarzeń Sportowych, przygotowania i publikowania wyników rywalizacji opisane są w odrębnym, dla każdego Wydarzenia Sportowego, Regulaminie Wydarzenia Sportowego.
Sklep Internetowy prowadzony jest przez Sprzedawcę – Nexar Group Sp. z o.o. z siedzibą w Gostyninie, ul. Ziejkowa 5, 09-500 Gostynin, NIP: 9710734064, Regon: 528065960, wpisaną do rejestru przedsiębiorców krajowego rejestru sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi – Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0001094323, kapitał zakładowy 5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych) wpłacony w całości.
Sklep Internetowy prowadzony przez Sprzedawcę jest platformą sprzedażową, za pośrednictwem której Sprzedawca świadczy na rzecz Klientów usługi drogą elektroniczną, jak również za pośrednictwem której Klient ma możliwość zapoznania się oraz zawarcia umowy Sprzedaży, na Towary prezentowane przez Sprzedającego oraz bilety na Wydarzenia Sportowe organizowane przez Sprzedającego. W tym celu Sprzedawca udostępnia Klientom odpowiednie narzędzia systemowe, teleinformatyczne, technologiczne oraz świadczy usługi na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
Dni robocze – oznacza dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
Dostawa – oznacza czynność faktyczną polegającą na dostarczeniu Klientowi przez Sprzedawcę, za pośrednictwem Dostawcy, Towaru określonego w zamówieniu.
Dostawca – oznacza podmiot, z którym współpracuje Sprzedawca w zakresie dokonywania Dostawy Towarów:
a.Inpost Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, ul. Pana Tadeusza 4, 30-727 Kraków
Hasło – oznacza ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych wybranych przez Klienta podczas Rejestracji w Sklepie Internetowym, wykorzystywanych w celu zabezpieczenia dostępu do Konta Klienta w Sklepie Internetowym.
Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która zamierza zawrzeć lub zawarła umowę o świadczenie Usługi elektronicznej lub Umowę Sprzedaży
Konto Klienta – oznacza indywidualny dla każdego Klienta panel, uruchomiony na jego rzecz przez Sprzedawcę, po dokonaniu przez Klienta Rejestracji po wypełnieniu odpowiedniego formularza i dokonaniu aktywacji Konta.
Przedsiębiorca – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Regulamin – oznacza niniejszy regulamin.
Regulamin Wydarzenia Sportowego – oznacza regulamin określający szczegółowe zasady i warunki uczestnictwa w danym Wydarzeniu Sportowym organizowanym przez Sprzedawcę, zasady wyłaniania zwycięzców Wydarzeń Sportowych, przygotowania i publikowania wyników rywalizacji organizowanych Wydarzeń Sportowych, na które uczestnicy mogą dokonać rejestracji za pośrednictwem Sklepu Internetowego
Rejestracja – oznacza czynność faktyczną dokonaną w sposób określony w Regulaminie, wymaganą dla korzystania przez Klienta ze wszystkich funkcjonalności Sklepu Internetowego.
Sprzedawca – przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Nexar Group Sp. z o.o. z siedzibą w Gostyninie, ul. Ziejkowa 5, 09-500 Gostynin, NIP: 9710734064, Regon: 528065960, wpisaną do rejestru przedsiębiorców krajowego rejestru sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi – Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0001094323, kapitał zakładowy 5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych) wpłacony w całości.
Sklep Internetowy – oznacza
Strona Internetowa Sklepu – oznacza stronę internetową, pod którą Sprzedawca prowadzi Sklep Internetowy, działający w domenie sportowycel.pl.
Towar – oznacza produkt przedstawiony przez Sprzedawcę za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu, mogący być przedmiotem Umowy sprzedaży.
Trwały nośnik – oznacza materiał lub narzędzie umożliwiające Klientowi i Sprzedawcy przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci.
Umowa sprzedaży – oznacza umowę sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą, zawartą na odległość, na zasadach określonych w Regulaminie związaną bezpośrednio z działalnością gospodarczą Klienta, posiadającą charakter zawodowy, wynikający w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez Klienta działalności gospodarczej.
Usługa elektroniczna – oznacza świadczoną przez Sprzedawcę, na odległość, za pomocą sieci internetowej, usługę prowadzenia Konta Klienta w Sklepie Internetowym sportowycel.pl złożenia zamówienia za pośrednictwem odpowiedniego formularza, otrzymywania newslettera.
Wydarzenie Sportowe – zawody sportowe o charakterze rywalizacji sportowej, podczas których panują zasady fair play oraz obowiązuje odrębny regulamin, organizowane przez Sprzedawcę, po których zakończeniu wyłaniany jest zwycięzca.
- Niniejszy Regulamin opisuje szczegółowe zasady funkcjonalności Sklepu Internetowego sportowycel.pl, sposoby realizacji zakupów w Sklepie Internetowym, prawa i obowiązki Klienta i Sprzedawcy, informacje o prawie do odstąpienia od Umowy sprzedaży, opis procedury zwrotu towaru i zgłoszenia reklamacji, a także inne wskazówki i zasady dotyczące zakupów w Sklepie Internetowym, zarówno w zakresie zakupu Towarów, jak i biletów na Wydarzenia Sportowe.
- Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, jego domeny internetowej, Strony Internetowej Sklepu, a także do wzorców, formularzy, fotografii i logotypów zamieszczanych na Stronie Internetowej Sklepu (z wyjątkiem niektórych logotypów i zdjęć prezentowanych na Stronie Internetowej Sklepu w celach prezentacji towarów, do których to prawa autorskie należą do podmiotów trzecich) należą do Sprzedawcy. Sprzedawca nie wyraża zgody na ich wykorzystywanie i publikację.
- Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym oraz wykorzystywanie przez Klienta Sklepu Internetowego, Strony Internetowej Sklepu lub usług nieodpłatnych świadczonych przez Sprzedawcę, w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający dobra osobiste Sprzedawcy lub osób trzecich.
- Sprzedawca oświadcza, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione, dlatego Klienci powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia. W szczególności powinni stosować programy antywirusowe i chroniące tożsamość korzystających z sieci Internet oraz używać Hasła o odpowiednim stopniu skomplikowania, a nadto nigdy nie przekazywać osobom trzecim danych umożliwiających zalogowanie do Konta Klienta. Sprzedawca nigdy nie zwraca się do Klienta z prośbą o udostępnienie mu w jakiejkolwiek formie Hasła.
- Nie jest dopuszczalne wykorzystywanie zasobów i funkcji Sklepu Internetowego w celu prowadzenia przez Klienta działalności, która naruszałaby interes Sprzedawcy, tj. działalności reklamowej innego przedsiębiorcy lub produktu; działalności polegającej na zamieszczaniu treści nie związanych z działalnością Sprzedawcy; działalności polegającej na zamieszczaniu treści nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd.
- Do korzystania z pełnej funkcjonalności Sklepu Internetowego niezbędne jest posiadanie przez Klienta: dostępu do urządzenia z dostępem do sieci internetowej, zainstalowanej i aktualnej przeglądarki internetowej z włączoną obsługą JavaScript oraz plików cookie, aktualny system operacyjny, aktualna przeglądarka internetowa: IE wersja 7 lub nowsza, FireFox wersja 3 lub nowsza, Opera wersja 9 lub nowsza, Chrome wersja 10 lub nowsza, Safari z zainstalowanymi najnowszymi wersjami JAVA i FLASH, ekran o rozdzielczości poziomej powyżej 1024 px. Używanie oprogramowania firm trzecich mających wpływ na funkcjonowanie i funkcjonalność przeglądarek: Internet Explorer, FireFox, Opera, Chrome, Safari może mieć wpływ na poprawne wyświetlanie sklepu internetowego, . W razie korzystania przez Klienta ze sprzętu komputerowego lub oprogramowania, które nie spełnia opisanych w poprzedzającym zdaniu wymogów technicznych, Sprzedawca nie gwarantuje prawidłowości funkcjonowania Sklepu internetowego i zastrzega, że może to mieć negatywny wpływ na jakość świadczonych przez niego usług drogą elektroniczną.
§3 Rejestracja
- W celu złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu oraz w celu korzystania z usług dostępnych na Stronach Internetowych Sklepu, konieczne jest posiadanie przez Klienta aktywnego konta poczty elektronicznej oraz utworzenia przez Klienta Konta Klienta.
- W celu utworzenia Konta Klienta, Klient obowiązany jest dokonać nieodpłatnej Rejestracji.
- W celu dokonania Rejestracji, Klient powinien wypełnić formularz rejestracyjny udostępniony przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej Sklepu i przesłać wypełniony formularz rejestracyjny drogą elektroniczną do Sprzedawcy poprzez wybór odpowiedniej funkcji znajdującej się w formularzu rejestracyjnym. Podczas Rejestracji Klient ustala indywidualne Hasło, a nadto niezbędne jest podanie następujących danych – m.in. login, imię, nazwisko, adres dostawy, adres e-mail, numer telefonu, a także potwierdzenia zapoznania się z niniejszym Regulaminem, dostępnym podczas procesu Rejestracji.
- W trakcie Rejestracji Klient może dobrowolnie wyrazić zgodę na otrzymywanie na podany przez Klienta adres e-mail oraz numer telefonu komunikatów marketingowych (np. ofert, bonów rabatowych, aktualnych promocji) poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola formularza rejestracyjnego. W takim przypadku Sprzedawca wyraźnie informuje Klienta o zasadach przetwarzania jego danych osobowych w tym celu.Wyrażenie przez Klienta zgody na otrzymywanie na podany przez Klienta adres e-mail oraz numer telefonu komunikatów marketingowych (np. ofert, bonów rabatowych, aktualnych promocji) jest dobrowolne i nie warunkuje możliwości zawarcia ze Sprzedawcą umowy o świadczenie drogą elektroniczną usługi prowadzenia Konta Klienta.Zgoda na otrzymywanie komunikatów marketingowych może być w każdej chwili wycofana, poprzez złożenie Sprzedawcy stosownego oświadczenia przez Klienta. Oświadczenie może zostać przykładowo przesłane na adres Sprzedawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej lub na adres siedziby Sprzedawcy.
- Po przesłaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego Klient otrzymuje niezwłocznie, drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej podany w formularzu rejestracyjnym potwierdzenie Rejestracji przez Sprzedawcę. Z tą chwilą zawarta zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi prowadzenia Konta Klienta, zaś Klient uzyskuje możliwość dostępu do Konta Klienta i dokonywania zmian podanych podczas Rejestracji danych.
§ 4 Zawarcie Umowy sprzedaży
- Informacje zawarte na Stronie Internetowej Sklepu nie stanowią oferty Sprzedawcy w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a jedynie zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia Umowy sprzedaży.
- Sklep Internetowy prowadzi sprzedaż Towarów dostępnych na Stronie Internetowej Sklepu, na odległość, za pośrednictwem sieci Internet, na podstawie zaakceptowanego przez Klienta zamówienia.
- Klient może składać zamówienia w Sklepie Internetowym za pośrednictwem Strony Internetowej przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, za pomocą odpowiedniego formularza.
- Sprzedawca świadczy na rzecz Klientów usługę formularza zamówienia polegającą na umożliwieniu Klientom składania zamówień na Towary oferowane przez Sprzedawcę za pośrednictwem strony internetowej Sklepu, zgodnie z procedurą przewidzianą w niniejszym punkcie Regulaminu. Usługa świadczona jest nieodpłatnie i ma charakter jednorazowy. Usługa ulega zakończeniu bezpośrednio po złożeniu zamówienia.
- Po złożeniu zamówienia, Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej potwierdzenie przyjęcia zamówienia. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia jest oświadczeniem Sprzedawcy o przyjęciu oferty i z chwilą jego otrzymania przez Klienta zostaje zawarta Umowa sprzedaży.
- Po zawarciu Umowy sprzedaży, Sprzedawca potwierdza Klientowi jej warunki, przesyłając je na Trwałym nośniku na adres poczty elektronicznej Klienta lub pisemnie na wskazany przez Klienta podczas Rejestracji lub składania zamówienia adres.
- Umowa Sprzedaży zawierana jest w języku polskim.
- Sprzedawca świadczy na rzecz Klienta Usługi elektroniczne w każdym miejscu, w którym dostępne jest łącze internetowe, zaś Towary kupione na podstawie zawartej Umowy sprzedaży wysyłane są na adresy wskazane przez Klientów na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
- Ceny na Stronie Internetowej Sklepu zamieszczone przy danym Towarze stanowią ceny brutto, wyrażone w złotych polskich (PLN). Podane ceny nie zawierają informacji odnośnie kosztów Dostawy i wszelkich innych kosztów, które Klient będzie zobowiązany ponieść w związku z Umową sprzedaży, o których Klient będzie poinformowany przy wyborze sposobu Dostawy i składaniu zamówienia.
- Sprzedający ma prawo na bieżąco dokonywać zmian cen Towarów.
- Sprzedający ma prawo do przeprowadzenia i odwołania wszelkiego rodzaju akcji promocyjnych oraz wyprzedaży. Sprzedający zastrzega sobie prawo do określenia odrębnego regulaminu akcji promocyjnych.
- Zmiany cen, o których mowa w ust. 2 i 3 powyżej nie mają wpływu na wartość cen Towarów po zawarciu Umowy sprzedaży, jeżeli Umowa sprzedaży została zawarta wcześniej, niż nastąpiła zmiana cen, warunków promocji czy wyprzedaży.
- Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione Towary:
a.Przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedającego o numerze PL 97 1020 3974 0000 5602 0439 0324,
b.karta płatnicza lub przelew bankowy poprzez zewnętrzny system szybkich płatności;
- Rozliczenia transakcji kartą płatniczą i przelewem bankowym poprzez zewnętrzny system szybkich płatności przeprowadzane są za pośrednictwem Centrum Rozliczeniowego PayU. Usługi te świadczy PayU S.A z siedzibą w Poznaniu przy ul. Grunwaldzka 186.”
- Sprzedający nie zapewnia możliwości łączenia sposobów zapłaty, opisanych w ust. 5 pkt. a i b powyżej w ramach jednej Umowy sprzedaży.
- Klient jest zobowiązany do dokonania płatności cen Towarów w wysokości wynikającej z zawartej Umowy sprzedaży w terminie 5 Dni roboczych od dnia zawarcia Umowy sprzedaży.
- W wypadku niewywiązania się przez Klienta z obowiązku dokonania zapłaty w terminie, o którym mowa w § 5 ust. 8 Regulaminu, Sprzedawca ma prawo odstąpić od Umowy sprzedaży. Po bezskutecznym upływie terminu na dokonanie płatności, Sprzedawca prześle Klientowi na Trwałym nośniku oświadczenie o odstąpieniu od umowy na podstawie art. 492 Kodeksu Cywilnego.
§ 6 Dostawa
- Sprzedawca realizuje Dostawę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Dostawa Towarów jest odpłatna, chyba, że odrębne postanowienia np. regulaminu promocji stanowią inaczej.
- Dostawy są realizowane za pośrednictwem Dostawcy – Inpost Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie do miejsca wskazanego przez Klienta – konkretnego adresu lub automatycznej skrzynki pocztowej służącej do nadawania i odbierania przesyłek (automatu paczkowego).
- Dostawca wyłącza możliwość dokonywania odbiorów osobistych Towarów przez Klienta.
- Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Towar będący przedmiotem Umowy sprzedaży bez wad.
- Ceny dostawy oraz przybliżony czas dostarczenia Towaru każdorazowo określony jest na stronie Sklepu, nie mniej jednak, Sprzedawca podejmie wszelkie starania, aby nadać Towar w ciągu 4 dni roboczych od dnia potwierdzenia przez Sprzedającego przyjęcia zamówienia do realizacji.
- Początek biegu terminu realizacji Dostawy biegnie od dnia potwierdzenia przez Sprzedającego przyjęcia zamówienia do realizacji. Sprzedawca informuje Klienta o przyjęciu zamówienia do realizacji drogą mailową.
- Sprzedawca zobowiązany jest jedynie do realizacji Dostawy pod adres wskazany przez Klienta.
- Klient obowiązany jest zbadać dostarczone Towary w chwili Dostawy, zaś w razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki, Klient ma prawo żądać od pracownika Dostawcy sporządzenia właściwego protokołu reklamacyjnego.
- Z chwilą wydania Towaru Dostawcy, na Klienta przechodzą wszelkie korzyści i ciężary związane z Towarem i zawartą Umową sprzedaży oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Towaru powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Klientowi oraz za opóźnienie Dostawy.
- Sprzedawca, zgodnie z wolą Klienta, dołącza do przesyłki będącej przedmiotem Dostawy fakturę VAT albo przesyła przy pomocy poczty elektronicznej, na adres elektroniczny podany przez Klienta podczas składania zamówienia, fakturę VAT obejmującą dostarczane Towary. Faktura VAT dostarczana jest przy pomocy poczty elektronicznej w formie pliku elektronicznego w formacie PDF. W celu otwarcia pliku Klient powinien posiadać bezpłatne oprogramowanie kompatybilne z formatem PDF. Sprzedawca rekomenduje w tym celu program Adobe Acrobat Reader, które można pobrać bezpłatnie pod adresem http://www.adobe.com.
- Po dokonaniu Dostawy zakupionego Towaru, Sprzedawca w ramach realizacji umowy z Klientem może przesłać Klientowi na adres poczty elektronicznej zaproszenie do wypełnienia ankiety w celu zbadania jego opinii o przeprowadzonej transakcji. Klient jest uprawniony, jednak nie zobowiązany, do jej wypełnienia.
§ 7 Sprzedaż biletów na Wydarzenia Sportowe
- Postanowienia niniejszego Regulaminu stosuje się odpowiednio do sprzedaży biletów na Wydarzenia Sportowe organizowane przez Sprzedawcę.
- W celu uczestnictwa w Wydarzeniu Sportowym, należy w odpowiedniej zakładce Sklepu wybrać stosowny pakiet startowy oraz wypełnić formularz rejestracyjny, podając w nim wszelkie dane wymagane przez Organizatora.
- W ramach pakietów, Sprzedawca może oferować bilet umożliwiający uczestnictwo w Wydarzeniu Sportowym oraz grafiki do samodzielnego wydruku (np. numer startowy).
- Możliwość zakupu pakietu na Wydarzenie Sportowe wymaga zapoznania się i zaakceptowania niniejszego Regulaminu, Regulaminu Wydarzenia Sportowego, Polityki prywatności i plików cookies oraz uiszczenia odpowiedniej opłaty.
- Udział w Wydarzeniach Sportowych jest dobrowolny i dobywa się na własne ryzyko Kupującego. Kupując odpowiedni pakiet, Kupujący potwierdza, iż nie są mu znane żadne przeciwwskazania zdrowotne do uczestnictwa w Wydarzeniu Sportowym oraz iż posiada pełną sprawność fizyczną umożliwiającą udział w Wydarzeniu.
- Kupując odpowiedni pakiet Kupujący akceptuje fakt i wyraża zgodę na analizę przez Sprzedawcę jego wyniku sportowego w danym Wydarzeniu w celu ustaleniu klasyfikacji oraz wyłonienia zwycięzców danego Wydarzenia Sportowego oraz publikację wyników rywalizacji na Stronie Internetowej.
- Uiszczenie opłaty z tytułu zakupu pakietu na Wydarzenie sportowe możliwe jest w sposób opisany w § 5 ust. 5 powyżej.
- Po wypełnieniu formularza rejestracyjnego na Wydarzenie Sportowe oraz zaksięgowaniu płatności, Kupujący otrzyma potwierdzenie dokonania opłaty startowej na wskazany podczas rejestracji adres e-mail oraz wszelkie elementy danego pakietu, które będą służyły do własnego wydruku.
- Kupującemu nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży pakietu umożliwiającego uczestnictwo w Wydarzeniu sportowym w zakresie świadczenia przez Sprzedawcę usługi związanej z organizacją wydarzenia sportowego, jeżeli w umowie sprzedaży oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi.
§ 8 Odstąpienie od Umowy sprzedaży
- Klient, będący konsumentem, który zawarł umowę sprzedaży na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w § 8 ust. 8 poniżej. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na przykład:
- pisemnie na adres: Nexar Group Sp. z o.o. z siedzibą w Gostyninie, ul. Ziejkowa 5, 09-500 Gostynin;
- w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@sportowycel.pl;
- Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta oraz dodatkowo dostępny jest na stronie Sklepu Internetowego w zakładce „Odstąpienie od umowy”. Konsument może skorzystać z wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
a.dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Towar, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności (np. umowa sprzedaży) – od objęcia Towaru w posiadanie przez Klienta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która: (1) obejmuje wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, partii lub części albo (2) polega na regularnym dostarczaniu Towarów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Towarów;
b.dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
4.W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
5.Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym). Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Towar od Klienta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
6.Klient ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem. Klient może zwrócić Towar na adres: Nexar Group Sp. z o.o. z siedzibą w Gostyninie, ul. Ziejkowa 5, 09-500 Gostynin;
7.Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
8.Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez Klienta od umowy, które obowiązany jest on ponieść: jeżeli Klient wybrał sposób dostawy Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
9.Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
10.W przypadku Towaru będącego usługą, której wykonywanie – na wyraźne żądanie Klienta – rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, Klient, który wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
11.Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umów:
-
- o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
- w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
- w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Klienta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest Towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są Towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy Sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli;
- w której Klient wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza Towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje Klientowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub Towarów;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
- zawartej w drodze aukcji publicznej;
- o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
- o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
- Klientowi będącemu Przedsiębiorcą nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy.
§ 9 Warunki rękojmi
- Sprzedawca zapewnia Dostawę Towaru pozbawionego wad fizycznych i prawnych. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli Towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).
- Jeżeli Towar ma wadę, Klient może:
a.złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie.
Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wad. Klient może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Towaru wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Klienta inny sposób zaspokojenia.
b.żądać wymiany Towaru wadliwego na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest obowiązany wymienić Towar wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Klienta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową sprzedaży Towaru wadliwego w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe lub w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową sprzedaży wymagałoby nadmiernych kosztów. Koszty naprawy lub wymiany ponosi Sprzedawca.
3.Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od wydania Towaru Klientowi. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem roku, lecz termin ten nie może zakończyć się przed upływem terminu określonego w zdaniu pierwszym. W tym terminie Klient może odstąpić od Umowy sprzedaży lub złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny z powodu wady Towaru. Jeżeli Klient żądał wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wady, termin do odstąpienia od Umowy sprzedaży lub złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany Towaru lub usunięcia wady.
4.Wszelkie reklamacje związane z Towarem lub realizacją Umowy sprzedaży, Klient może składać w dowolnej formie. Sprzedawca zaleca jednak formę pisemną, gdzie pismo reklamacyjne może być wysłane na adres Sprzedawcy, jak również w formie elektronicznej. Klient może wykorzystać wzór formularza stanowiący załącznik do niniejszego regulaminu.
5.Sprzedawca w ciągu 14 dni od dnia żądania zawierającego reklamację, ustosunkuje się do reklamacji Towaru lub reklamacji związanej z realizacją Umowy sprzedaży zgłoszonej przez Klienta.Klient ma możliwość przesłania dokumentacji fotograficznej reklamowanego Towaru na adres poczty elektronicznej Sprzedawcy, na podstawie której Sprzedawca może rozpatrzyć reklamację Towaru w ciągu 14 dni, od dnia żądania zawierającego reklamację.
6.Towary oferowane przez Sprzedawcę mogą być objęte gwarancją jakości producenta. Szczegółowe warunki gwarancji jakości, o ile takiej udzielono, wskazane są w opisie danego Towaru.
7.Klient może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy niezależnie od uprawnień wynikających z udzielonej gwarancji jakości.
8.Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta nie będącego konsumentem zostaje wyłączona.
- W przypadku, gdy Klient lub inna osoba lub podmiot uzna, iż treść publikowana na Stronie Internetowej Sklepu narusza ich prawa, dobra osobiste, dobre obyczaje, uczucia, moralność, przekonania, zasady uczciwej konkurencji, know-how, tajemnicę chronioną prawem lub na podstawie zobowiązania, może powiadomić Sprzedawcę o potencjalnym naruszeniu.
- Sprzedawca powiadomiony o potencjalnym naruszeniu, podejmuje niezwłoczne działania mające na celu usunięcie ze Strony Internetowej Sklepu, treści będących przyczyną naruszenia.
§ 11 Ochrona danych osobowych
Zasady ochrony Danych Osobowych zamieszczone są w Zasadach przetwarzania danych, pod adresem: https://sportowycel.pl/polityka-prywatnosci/
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://polubowne.uokik.gov.pl/
- Klient będący konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 6 lipca 2017 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania sądów polubownych przy wojewódzkich inspektoratach inspekcji handlowej.
- Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Sprzedawcą. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
- Klient może uzyskać bezpłatną pomoc prawną w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. poprzez infolinię konsumencką przy Europejskim Centrum Konsumenckim pod nr tel 801 440 220 lub 222 66 76 76).
§ 13 Rozwiązanie umowy (nie dotyczy Umów sprzedaży)
- Zarówno Klient, jak i Sprzedawca mogą rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w każdym czasie i bez podania przyczyn, z zastrzeżeniem zachowania praw nabytych przez drugą stronę przed rozwiązaniem ww. umowy oraz postanowień poniżej.
- Klient, który dokonał Rejestracji rozwiązuje umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną, poprzez wysłanie do Sprzedawcystosownego oświadczenia woli, przy użyciu dowolnego środka komunikacji na odległość, umożliwiającego zapoznanie się Sprzedawcy z oświadczeniem woli Klienta.
- Sprzedawca, wypowiada umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną poprzez wysłanie do Klienta stosownego oświadczenia woli na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta podczas Rejestracji.
§ 14 Postanowienia końcowe
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy tylko w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody i w granicach rzeczywiście poniesionych strat przez Klienta.
- Treść niniejszego Regulaminu może zostać utrwalona poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze Strony Internetowej Sklepu.
- W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej Umowy sprzedaży lub Umowy świadczenia usług drogą elektroniczną, strony będą dążyły do rozwiązania sprawy polubownie. W przypadku konieczności skierowania sprawy na drogę sądową, zostaną poddane pod rozstrzygnięcie sądowi powszechnemu właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu. Wszystkie umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną zawarte przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu zawarcia umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 7 dni od opublikowania na Stronie Internetowej Sklepu. Sprzedawca poinformuje Klienta na 7 dni przed wejściem w życie nowego Regulaminu o zmianie Regulaminu za pomocą wiadomości przesłanej drogą elektroniczną. W razie, gdy Klient nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę, co skutkuje rozwiązaniem umowy zgodnie z postanowieniami § 10 Regulaminu.
- Umowy ze Sprzedawcą zawierane są w języku polskim.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 24 marca 2025 roku.